RSS feed

*Heet van de naald*

Geplaatst op

fotoAlsof je bent uitgestapt in de trein naar Milaan. Opeens is het warm. Het slaat bij mij meteen op de buik. Ik moest er even uit. Even een Hemaatje pikken in Stadskanaal. De zaak is uitgestorven. Iedereen zit in de tuin of op het balkon, denk ik. Mijn moeder stuurde geld en ik kan zo’n minikasje kopen voor op tafel. Om voor te zaaien. Ik kreeg hennepzaad. Ik weet nog dat een aantal jaren geleden bij Ketelaar in Gieterveen een bord hing met daarop geschreven “HENNIP’. Sindsdien is het een huiswoord geworden. De katten hebben het het erook over. Ik zaai het voor de lol en het is een mooie plant. En ook om die idiotie van de vernieting van al die prachtige planten bij een inval. En ze verkopen het wel in koffieshops. Die hypocratie. Om gek van te worden. Heet van de naald: de tulpen liggen op apegapen in de tuin. Annet ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. door mijn ogen

    ik heb mijn tulpjes
    een ijsje aangeboden
    ze hoefden niet
    toen at ik het zelf maar op

    Beantwoorden
  2. Mooi woord ook hypocratie. De democratie van de hypocrieten onder ons. groet, W

    Beantwoorden
  3. Jos Goedmakers

    Hen jij een Hemaatje gepikt? Mag dat wel? Boef!..;-))

    Beantwoorden
  4. ik heb nog wat zakjes apengaapzaad! Maar mijn tuintje is al overvol 🙂

    Beantwoorden
  5. Mooi plantje hoor, die hennip, je ziet er ook vaak coffeeshops mee adverteren…

    Beantwoorden
  6. Hoi Annet,
    Heb je pakketje ontvangen !!! Heel hartelijk dank. Ik doe het maar even via dit logje, dan weet je dat het allemaal aangekomen is. Ik vind ze prachtig en het blad ga ik op mijn gemakje, opgekruld op de bank lezen.
    Wat leuk hennip plantjes, ze schijnen in het echie heel mooi te zijn, ik heb het genoegen nooit gehad, ze in levende lijve te ontmoeten.
    Vanmiddag ook even de Hema in gelopen en daar een prachtig boek uit de uitverkoop bak gered: Vrouwen van Avalon door diverse schrijfsters. Het eerste verhaal van Marion Zimmer Bradley is in ieder geval heel erg mooi.
    Ik wens je een hele fijne, warme avond !!!
    veel liefs
    PS: ik vond je slakje echt schattig !!!

    Beantwoorden
  7. Zwollywood

    @) Annet…als je aan de hennip snuift word je vanzelf wel dizzy. Wat hangt dit tulpje toch …..?

    Beantwoorden
  8. Dank voor jullie bekijks en woorden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

