RSS Feed

Verlangen naar geheimzinnigheid

Geplaatst op

Wat ik mis is geheimzinnigheid om me heen. Misschien schrijf ik wel teveel en lees ik te weinig. Geheimzinnigheid vind ik alleen in stilte. Ik kan intens verlangen naar uitgestrekte leegten. Verlatenheid en groene heuvels, eindeloos landschap dat eindigt in zee. Van die rechte stukken afgebroken eiland. Meeuwen zweven als snippers papier (zong Herman van Veen) en in de diepste diepten is water. Een baai met kleine klotsende golven. Schitteringen die over het water gaan. Achter me staat m’n paard rustig te grazen. Zijn teugels hangen los. Ik hoef niet bang te zijn dat hij wegloopt. De band tussen ons is innig. En als hij schrikt zal ik hem kalmeren. Mijn hand gaat door zijn zachte manen en zijn ogen zullen rustig knipperen. Dan stap ik op en rij richting Holland. We komen geen mens tegen. Waar is iedereen? De huizen zijn onbewoond lijkt het wel. En dan komt de man boven. Pats de droom is voorbij.

Deze foto’s zijn vanmiddag gemaakt.

Toch geheimzinnigheid?

Kabouters in de tuin.

En nog één

Een elfje komt op uit de grond.

In een oude sierduiventil heeft een winterkoninkje zijn nest gemaakt. Hij heeft flink moeten sjouwen met oud blad. Dappere kleine verenbolletjes. Ik hoop dat hij insekten genoeg vindt in de voorjaarskou.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. er is zoveel geheimzinnigheid…. volgens mij kijk jij ook verder dan je neus lang is 😉

    leuke foto’s van jouw tuin!

    Beantwoorden
  2. Leuke foto’s 😀

    Slaap lekker en alvast een fijne maandag 😀

    Beantwoorden
  3. ik kan de fotos niet openen

    Beantwoorden
  4. Bij jou dus wel maar hier niet Marlis. Aans had ik ut wel aans opschreve’n waor. ’t Hier koek bij de wijn gebracht!

    Klopt Ma-rijke komt door mijn andere e-mailadres. Het is een wonder dat ik hier nog kan komen.

    Dag, dag!

    Summer, van het zelfde laken een warm pakketje.

    Beantwoorden
  5. wat ruist daar door het struikgewas… het is een uh…… kabouter !!!!
    Wat zijn dit ontzettend leuke foto’s en wat lief dat ze zo geduldig voor je geposeerd hebben, dat zie je niet dagelijks 😉

    liefs

    Beantwoorden

Geef een reactie

