RSS feed

Daydreambeliever

Geplaatst op

In de Bachbloemremedies ben ik indertijd ingedeeld:>) bij het Clematis-type. Dromen en dichten staat er – heel kort gezegd. Als je te weinig ervan hebt en je wat meer in de wereld zou willen zijn neem je geen hapje maar wat druppels Clematis gemengd met spa of een ouwe klare:>)

Dromen kan ik dus goed. Dagdromen ook. Als het aan mij lag (en het ligt aan mij) kan ik uren tekenen, schrijven en staren uit het raam in het hoekje van de bank met uitzicht op de tuin. Ik doe graag uitstapjes in het verleden en bedenk hoe het leven toen was. Zo eenvoudig. Zo rustig. Dwalend door de kamers van m’n huis. De bloemen schikken. En overal personeel.

Of levend op het platteland en even boerin zijn. Kon dat maar. Jezelf even terugplaatsen in de tijd. De sfeer proeven, de geuren opsnuiven, de heldere lucht inademen, de grenzeloze stilte ervaren. Kijken naar de schone beken. Heel even maar en dan weer terug.

Instappen in de de teletijdmachine van Professor Barabas uit Suske en Wiske.

De aarde nog bedekt met eindeloze oerwouden en onbekende dieren en heel weinig mensen.

Nu is het credo: leven in het NU. En dat is maar goed ook. Het houdt je bij de les. Vanmorgen een puntei en een gewoon ei van de oude kippetjes gevonden. Zo’n puntei is een probeerei denk ik. Ze zijn de vorm vergeten. Stokrozen uitgezet. Hoop dat het roze worden. Dan komen ze mooi uit tegen de oude schuur.

En vanavond weer denken aan soep want het blijft koud en dan lust je wel iets warms. Daarna misschien spinazie met een ei al dan niet puntig, eerpels en een ‘zjuutje’.

Maar nu eerst thee!

Groene thee met een vleugje citroen.

Geborgen in de dag die maandag heet.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Zou dat puntei niet gewoon komen omdat kip ook wel eens wat anders wil?
    Jouw dromen zijn als de mijne…..af en toe denk ik; kon dat maar.
    Welk Bachtype ik ben, weet ik niet, maar van mijn homeopaat heb ik nu ‘moedermelk’ gekregen en dat voelt als een koestering.
    Was ik zo aan toe; een beetje koestering…

    liefs van een medeboerin

    Beantwoorden
  2. Denk wel dat je een Clematis bent. Meestal ben je een mengeling van drie types. Of heb je dat nodig soms. Maar als basis dacht Reine de cursusleidster aan Clematis en Honeysuckle (Kamperfoelie) maar ook Duizendblad en dat staat voor een wat sloverig type. Niet zo leuk maar…..accepteren maar.

    Goh, is dat echte moedermelk of een benaming?

    Ja heerlijk gekoesterd worden op z’n tijd…..

    Lenteliedje van mij xxx

    Beantwoorden
  3. Hoi Annet, heerlijk dat sluimeren en dromen. Zo’n tijdmachine zou ik ook wel eens uit willen proberen, ik vraag mij ook wel eens af hoe het was om vroeger te leven. Het lijkt me heerlijk om dat zo maar eens even te mogen beleven, maar helaas….we moeten het met dromen doen.
    Wat voor type ik ben weet ik niet, maar er zal ook wel een vleugje clematis in zitten denk ik.

    Mijn weblog dorpsheks gaat nu echt in de wilgen. Het si iets waar ik niet meer helemaal mee bezig ben. Ik ben toch mijn horizon wat meer aan het verbreiden en daar hoort een bepaalde beperking niet bij. Jouw logjes vind ik heel herkenbaar en die van indigo ook, dus ik blijf heel graag op visite komen en misschien dat ik wel een logje open, maar dan een wat minder beperkt log.
    Ik houd je op de hoogte !!!

    veel liefs

    Beantwoorden
  4. Hoi Annet, hier kun je mij voortaan vinden !!!
    Ander log zelfde Monique.

    Beantwoorden
  5. En ik maar steeds je log veranderen:>)

    Feel free be free.

    Niet gaan zweven hoor:>) Voetjes op de vloer.

    Liefs van A. te G.

    Beantwoorden
  6. Hoi Annet,
    nu ik blijf lekker op de aarde hoor, wilde alleen van het web-log adres af wat ik had, omdat dit niet echt de lading dekt en het misschien sommige mensen afstoot.
    Mutabilis is latijns voor veranderlijk en dat heeft alles te maken met de periode waar ik nu in zit. Er verandert heel veel om me heen en in mij. Voor mij heel toepasselijk dus.
    Deze maagd is op vrijdag de 28e augustus geboren, geeft dat wat licht op het geheel ; )

    liefs

    Beantwoorden
  7. Ja wat een heerlijke gedachten! Maar waarom terug in de tijd als het in de geest ook kan… ik doe het weleens tijdens een wandeling, als ik zie dat het pad al oud moet zijn, door de bomen die erlangs staan. Dan bén ik gewoon even in die tijd 🙂

    Beantwoorden
  8. @Marlis: toch is die tijd die tijd en deze tijd is deze tijd. Groot verschil. In gedachten ga ik ook terug maar in deze tijd. Het ruikt en voelt en doet iets wat ik graag mee zou maken. Volgens de Einsteintheorie zou het kunnen……..Het schijnt dat het verleden nog komende is in het heelal, ergens………

    Beantwoorden
  9. Merci Moon:>)

    Beantwoorden
  10. Annet; dat homeopatisch middel wordt echt samengesteld uit moedermelk! 😀

    Beantwoorden
  11. @ Indi: hartstikke interessant!

    Beantwoorden

Geef een reactie

