RSS feed

*De kakapo en kokako*

Geplaatst op

fotoDe kiwi en ik. De kiwi heeft snorharen! Het dier niet de vrucht….. Vanavond weer nieuwe diersoorten gezien op de buis en nieuwe namen gehoord. Rond Australië bevinden zich tal van eilanden en eilandjes met hun eigen specifieke diersoorten en oervolkeren. Deze wonderlijke dieren zag ik. Om ademloos van te genieten. Ekstergans zeekrokodil (wel zes meter lang) gewone vachtegel (boort met zijn lange neus naar wormen) boomkangaroe veersterren zeewaaiers scheermesvissen horsmakrelen vruchtvleermuizen buisneusvleerhond keja’s of bergparkiet boomberen kakapo kokako toei kaka pijlstormvogel Ook hier zorgt de mens weer voor een rampzalige inbreng. Aan de andere kant zijn daar weer de beschermers van al dat moois. De kinderen van de oervolkeren zijn okay. Maar bij elke verstedelijkte ‘koetsjikoetsjibaby’ vraag je je af: Wordt het een verwoester of een beschermer? Leeft hij negatief en onbewust? Of positief en bewust? That’s the question Ladies en Gentlemen. Annet ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Hé Lady….jammer dat ik het programma gemist heb….natuur is mijn favoriet….
    In Australie was ik al eens. We zagen daar ook een vliegende boomhond…soort grote vleermuis….en we zagen hele mooie kikkers en waren ooit naar een aquarium in Sydney waar alle vissen van de oceaan zwommen.
    In de vrije natuur is het mooier….ook de mossen en koralen op de zeebodem worden bedreigd.
    Tsjok wat een mooie kaarten hier links. Prachtig zijn zeker te koop….

    Beantwoorden
  2. @ Zwol: Om een uur of vijf op zaterdag zendt Nederland 1 een serie uit die ‘Wildlife’ heeft.
    De kaarten zijn te koop zie mijn website hier links die Snorharen heet. Opbrengst is voor mijn vier van de slacht geredde paarden.

    Beantwoorden
  3. Die Wildlife heet……..

    Beantwoorden
  4. Wat een wonderschone namen en dieren daar rond Australië

    Beantwoorden
  5. Ik kende wel de zeekomkommer, maar niet de zeekrokodil.

    Beantwoorden
  6. Hoe kan een vachtegel nou gewoon zijn?

    Beantwoorden
  7. Schitterende namen!

    Beantwoorden
  8. Zoiets hoor ik graag Remy!:>)
    Zilvertje: en ook nog zeeparkieten, zeeegels, zeerenpaardjes, zeezwerfhonden, zeelelies, het bestaat en wij weten het niet.
    Hoe zou de ongewone vachtegel er dan uit zien?

    Beantwoorden
  9. Geweldig logje!
    Ik droom al van allerlei prachtige dieren met een fabelachtig voorkomen. Zeemeerkatten, olie-egels, en dat soort dieren. Weet je, er zijn ook nog zoveel diersoorten die wij mensen nog niet eens hebben ontdekt. En soms denk ik, "dat is maar goed ook". Kunnen ze ze ook geen schade berokkenen.
    Gek..jij stelt jezelf bij kinderen ook die vraag. Dat heb ik dus ook. Onze vriendin Oprah zegt het ook altijd en ik ben het zó met haar eens: ouderschap is De belangrijkste baan. Dé kans om een prettig en bewust levend mens op te voeden.
    Mij zijn tot op heden geen kinderen gegeven. maar mocht het ooit nog zo zijn…dan weet ik wat ik ze wil meegeven..
    Hydrangea

    Beantwoorden
  10. Mee eens Hy

    Beantwoorden
  11. stome site hoor kut siteReactie is geredigeerd

    Beantwoorden

Geef een reactie

