RSS feed

Ode aan de zondag!

Geplaatst op

Er hoeft helemaal niets er moet niets er mag alleen. Mijn darmen weten ervan want die gaan pas laat aan het werk. Sorry maar zo werkt dat nu eenmaal bij de ‘hersenen van de ziel’ ofwel de darmen. De paardenknecht verzorgd de Koninklijke stallen, de tuinman beschouwd de tuin, downstairs wordt gewerkt aan het voorbereiden van het avondmaal, het binnenmeisje wuift met haar plumeau en leest een brief van haar minaar. Upstairs is meneer in de rookkamer en rookt een zware pijp. Op zijn schoot rust het werk van Dante.

Mevrouw is boven in haar boudoire en werkt aan haar laatste roman. Want geschreven moet er worden. Dat is zij verplicht aan het leven. Aan de zingeving ervan. Zij is juist bezig met het pikante deel ervan of de deur zwaait open en daar staat hij. Hij is de paardenknecht die haar mededeelt dat haar paard gereed staat voor een buitenrit.

‘Jamy’ zegt ze. ‘Je laat me schrikken’. ‘Sorry mevrouw ik struikelde over een snoertje’. ‘Ben je de vijfenvijftig al gepasseerd dan’ vraagt ze verbaasd. ‘Nee mevrouw, helaas maar ik viel toch met de deur naar binnen en ik ben pas achtendertig’.

‘Ach lieve jongen’ zegt ze en legt haar handen op zijn knie. ‘Ik zal je wat Reiki toedienen’ fluistert ze zacht. ‘Als het u belieft mevrouw’ zegt Jamie ook op zachte toon. ‘Oh wat wordt mijn knie warm’ roept hij uit. ‘Dan werkt het’, roept mevrouw uit. ‘Spoedig zul je verlost zijn van de pijn’.

Zo staan ze samen even in een innig samenzijn. Zijn ogen worden zacht en als ze opstaat is zijn gezicht vlak bij het hare. Hun wangen raken elkaar. Ze bloost en gaat snel naar beneden.

Ze opent de zware deur en daar staat haar paard Fantasie. Ze stapt op en drukt met haar voeten zachtjes doch stevig in zijn flanken. Het paard reageert onmiddelijk en gaat weg in een kalme draf. Jamie komt haar achterna op zijn witte Lippizanerhengst.

Ze draaft over de velden en door de bossen. Plotseling steekt een wit konijntje het pad over. Jamie is gelukkig in de buurt want haar Fantasie schrikt stijgert en slaat uiteindelijk op hol.

‘M’n Fantasie slaat op hol’ schreeuwt ze naar Jamie.
‘Ik kom u redden met permissie mevrouw’ roept Jamie haar toe.
Hij galoppeert haar achterna en is in staat de teugels over te nemen. Samen komen ze tot stilstand. Lachend vallen ze elkaar in de armen. Fantasie neust met de Lippizaner die plotseling een vijfde been erbij krijgt.

Dan gaan ze in stap langzaam terug naar huis.

Waar Rose met haar plumeautje zwaait en hen opwacht met vlinderthee en zelfgebakken doeriantaart.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. 😀 Leuk verhaaltje met dubbele bodem volgens mij 😉

    Fijne zondagavond 😀

    Beantwoorden
  2. Ben me er niet van bewust. De tijden lopen wel door elkaar. Spelen met taal en beelden is het wel.

    Beantwoorden
  3. het is in elk geval erg vrolijkerig 🙂

    Beantwoorden
  4. Thanxx Marlis! Ik heb het met een proest geschreven. Moest om mezelf lachen. Zoals je gedachten door je hoofd kunnen fladderen op zo’n donkere voorjaarsdag.

    Beantwoorden
  5. Een heerlijk fladderverhaal.
    Mijn fantasie slaat ook op hol! 😉

    Beantwoorden
  6. met een glimlach en dit verhaal in gedachten zal ik morgen mijn witte paard opzadelen.
    heerlijk!! 😀

    Beantwoorden
  7. Dank voor de reacties. Ik mis Innoxia maar ik voel haar wel.

    :>))

    Beantwoorden
  8. Wat een heerlijk droom verhaal. Lijkt me heerlijk zo’n huis en vooral de vlindertjes thee en doerian taart !!!!

    veel liefs

    Beantwoorden

Geef een reactie

