RSS Feed

*Schrijfstroom*

Geplaatst op

De schrijfstroom is gestopt. Er ligt een bos hooi op de weg. Zondag zaten we in de zomertuin. De takken kaal, de eerste tjiftjaf de eerste leeuwerik de eerste hommelkoningin. Zwaaiend naar de buurman die het zweet van zijn voorhoofd wiste. Vanmorgen: m’n gedachten sprongen ver omhoog voorbij de verste ster en belanden in een zwart gat. In het oneindige niets. Hier werden sterren in elkaar gezet. Van gas, water en gruis samengesteld. Van een ruwe klomp klei vormden ze draaiend een bal, een bol. Ergens hing een touwladder waar ik me vast aan vastgreep en zwaaiend en slingerend naar beneden ging. Overal hingen touwladders. Ze waaiden in de hemelwind. Waren moeilijk te pakken. Aardse herinneringen bleven weg. Ik zag mezelf uitgeknipt en weer opgeplakt op een collage van rozen. Honden en katten sprongen om me heen. Buitenaards zijn, in evenwicht met het heelal, ver boven de wolken. Hier scheen de zon. Hier was ik thuis. Annet ©

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Prachtig Annet, zo voel ik mij ook vaak, heel goed omschreven !!!!
    Nee ik speel geen gitaar, maar zing wel heel veel en ik schrijf gedichten en teken. De Bard is de eerste graad op het pad naar druïde en in deze graad draait het om jezelf beter leren kennen en een artistieke uiting te vinden voor je gevoelens. Dat doe ik door middel van zang en gedichten.
    veel liefs

    Beantwoorden
  2. Interessant Dana. Ik volg je op de voet:>)
    Dit stukje schreef ik door de temperatuursverschillen in rap tempo. Word daar een beetje ‘zot’ van zulle.
    En het vreemde als je gaat schrijven is je schrijfblokkade eigenlijk al opgeheven:>)

    Beantwoorden
  3. Je bent er al..ik snap het …ik ging ook eens helmaal hoog over de stad…over de kop….alles kon. Mooi Annet.

    Beantwoorden
  4. Heb je ook zo genoten van het weer, de zon met een hapje eruit en de geur die de lente brengt?
    Dikke kus en blijf genieten van het moois.

    Beantwoorden
  5. Ploing voor Zilvertje.

    Beantwoorden

Geef een reactie

