RSS feed

*Wat een overvloed!*

Geplaatst op

fotoIn mijn blad SNORHAREN maakt Rotje Knorr (Rotterdams straatkatje) al jaren recepten. Het zijn parodierecepten. Af en toe worden ze afgewisseld met echte recepten. Vandaag galoppeerde ik op de Shetlander naar Gieten voor een aanbieding van een krop sla met gratis een bakje kerstomaatjes (nee, geen kerst-omaatjes Rotje). Nu heb ik naast de soep ook nog deze enorme berg botersla. De met uitsterven bedreigde botersla. Voor 99 eurocenten. Ja, Sofie Filo da’s nog altijd f 2, 20. Sofie is de denkpoes in mijn glossy magazine. Ik neem aan dat iedereen wel weet hoe je sla aanmaakt? Een vinaigrette ofwel een sausie? In het dorp Gieterveen bij de E-markt verkopen ze overheerlijke olijven van het merk Carbonell. Niet zout maar zacht olijvig van aard. Die kun je er eventueel in stukjes bij de saus doen. Of in z’n geheel:>) De mogelijkheden zijn legio. Het regent ook nog. Eindelijk dan na drie maanden! Soms kun je je geluk niet op. Tara het lijkt wel lente! Straks weer kruiden uit eigen tuin.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Annet koken is voor jou de pret
    Rotje Knorr in de parodie
    Gieterse kruiden uit eigen tuin straks.
    Geef je t.z.t. nog eens een inkijkje in je Glossy magazine?

    Beantwoorden
  2. Ja zal ik aan denken Zwol. Ik ‘deed’ dat al eens op m’n andere sprieten.

    Beantwoorden
  3. Over saussies op de sla gesproken; bij Xenos verkopen ze potjes met basilicumpasta.
    Een koffielepel pasta met een teen knoflook (een voet mag ook) door je sla en je eet de slabak er bij op!
    Eeeeeeh…is er een Xenos in Gieten?

    Beantwoorden
  4. In Gieten noch in Gieterveen is een Xenos. Gelukkig wel basilicum en knoflook naast soep getrokken van kippenlellen. Ha,ha.

    Beantwoorden

Geef een reactie

