RSS Feed

*Ik kan haar niet meer zien of luchten*

Geplaatst op

fotoZagen jullie dat oudere echtpaar vanavond in de trein? Hun zes kinderen waren al omgekomen. Ze waren uitgeprocedeerd. Ik ben nog lang niet uitgeprocedeerd. Dat nare regeltjesmens moet weg! Ze gaat over lijken. Ik ben razend en verdrietig. Waarom kies je voor de dood als je voor het leven kunt kiezen Rita? Was getekend, Annet Lemaire Doe wat!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Helemaal mee eens.

    Beantwoorden
  2. Ook gezien hoe het er in die detentieboten aan toe gaat? Dit is niet het land waar ik trots op ben. Afzinken die schuiten (zonder de mensen natuurlijk!)

    Beantwoorden
  3. Nog geen krant gezien vandaag, noch journaal. Die foto is gruwelijk, mensen zouden niet de hele wereld af horen hoeven reizen om vervolgens ergens dood aan, of van land gespuwd te worden.Mijn wereld is van iedereen.

    Beantwoorden
  4. jacob hesseling

    Ga morgen maar even in de tuin aan het werk of zo. kwam zaterdag nog langs dat uitzetkamp in Ter Apel
    De gevangenis in Zwolle ziet er nog vriedelijker uit. Stakkers, sloebers ook al zijn ze illegaal. Komt een dag dat ze beter opgevangen worden en warmgeknuffeld. Veel water zal daarvoor nog door de rijn gaan. Droog daarom je tranen maar en wacht op dat laatste moment dat je kunt zeggen wees welkom. Dan mag je huilen. en eh rita :zij is maar een exponent, uiting van angst frustratie,onbegrip en regel neverij. ze begrijpt het echt niet.

    Beantwoorden
  5. Soms schaam ik me er voor om nederlander te zijn.
    Twee jaren geleden stond ik op het schoolplein tijdens het kerstfeest naast een asielzoekende vader ‘vrede op aarde’ te zingen en te luisteren hoe Quirinius het bewind over Syrië voerde. De twee nachten daarvoor had hij met zijn gezin onder een viaduct doorgebracht in de vrieskou.
    Twee maanden later werden ze teruggestuurd naar hun vaderland waar ze uit lijfsbehoud waren weggevlucht.
    Syrië.

    Beantwoorden
  6. Ja, ik heb hier overigens al eerder wat van gezien!
    Ik dacht dat het ook een herhaling was van vorig jaar, maar weet dat niet zeker.. zitten ze nu in de procedure of moeten ze echt vertrekken (lees: verrekken)…?

    Beantwoorden
  7. Motek from Space

    ik beveel deze log vanuit m’n hart aan!

    Beantwoorden
  8. Deze maand zijn er veel ichamen aangespoeld las ik op de site waar ik deze foto vond.
    Het filmpje over die oudere mensen zag ik voor het eerst. Die hele oude mensen uit Tjertjenië mochten hier toch blijven. Maar hoe het met ze gaat?
    Hoop dat iets goeds ze bijstaat. Volgens mij is er ook hulp die we niet kunnen zien. Het moet ook wel. Zoveel leed staat nooit op zichzelf.
    Laten we maar meeleven, hopen en bidden. En in de bres springen waar het kan…….
    Dank voor reacties namens deze medemensen.

    Beantwoorden
  9. Natuurlijk moet zij weg!!! Maar krijgt niet elk land die regering die zij verdient? Wat zegt dit over de bevolking van Nederland? Ik voel mij onmachtig en heb de keuze gemaakt om op micro niveau mijn leven te leven. En met de mensen in mijn leefomgeving datgene te doen wat noodzakelijk is om inhoud en zingeving te vinden en te krijgen. Mena

    Beantwoorden
  10. We zijn allemaal zo trots op onze beschaving. Heel Nederland op zijn kop als er een van "ons" zinloos wordt doodgeslagen (en dat is ook erg, hou me ten goede). Maar die mensen in de trein, de lichamen op het strand van hen die het leven zelfs hebben moeten ontvluchten, daar wordt nog bij lange na niet genoeg aan gedaan….
    Ons beleid op dat gebied is verre van beschaafd en nog minder menselijk.
    Hydrangea

    Beantwoorden

Geef een reactie

