RSS Feed

De maand maart zit in een verkeerd lichaam.

Geplaatst op

Maart: het wordt langzaam minder koud. Er zijn regendagen en dan weer een felle zon die de bollen aan hun bolletjes omhoogtrekt. Er is geen mist en er is amper nog vorst. Af en toe een sneeuwbui. Maar onweer komt niet voor. Kastanjebomen gaan niet dood door droogte en een lichtgroen waas trekt over de tuin.

Maart is maart niet meer.

Maart zit in een verkeerd lichaam. In het lichaam van november. Dat is de maand van mest en mist. Het donker omarmd al vroeg de huizen en om de lantarenpalen hangt een nimbus van weifelend grijs. De witte wieven zijn actief.

Dit is een nieuwe maand.

En we noemen haar mavember.

Annet xa9

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Ons klimaat omschreven in pure proza!
    De maand mavember wacht af.
    Ze wacht tot we de lente verdienen.
    Waarom zou de lente komen, als we die van binnen niet voelen?
    Je bent toch zeker niet bang voor witte wieven?
    Laat ze maar komen, dan vlieg ik met ze mee.

    liefs Indi

    Beantwoorden
  2. Sommige mensen hebben mavember hun hele leven in zich, denk ik wel eens. Geen vooruitgang, alleen een afwachtende stilte. Ik ben het al even zat. Als bijna 35-jarige heb ik last van een zeer jeugdig ongeduld. “Hee lente…waar ben je nu? Ik ben er al een tijdje!”

    Morgen begroet ik samen met mijn cirkel haar officieel. Ik hoop, dat we haar wakker zullen maken…

    Hydra

    Beantwoorden
  3. Mavember,leuk gevonden,doet me denken aan de scheiten en gapen waar ik van hoorde.
    Kruisingen tussen geiten en schapen,die onlangs geboren zijn.
    Is de natuur een beetje de weg kwijt,door alles wat wij moedertje aarde aandoen.
    Is er nog een weg terug?

    liefs Marjolijn

    Beantwoorden
  4. Witte wieven zijn spannend. Ze zwermen uit over het zwarte land met witte gespreide armen. Dank Indi voor reactie.

    En Marjolijn en Hydrangea

    Beantwoorden
  5. Hoi Annet, hier kom ik aangevlogen tussen de wapperende witte wieven. Mijn bezempje probeert het grijs weg te vegen, maar het lukt nog niet. Ik geef het niet op en pluk wat narcissen in de knop voor jou, zodat ze bij jou zullen openbloeien in een zee van geel.

    veel liefs

    Beantwoorden
  6. Witte Wieven zijn alleen maar beangstigend als je bang voor ze bent.
    Anders niet.
    Zouden er nog veel vrouwen zijn die weten dat in elk van ons een Wit Wief huist?

    Beantwoorden
  7. Dank Dana wat mooi gezegd.

    Klopt Indi en die moet eruit:>)

    Beantwoorden

Geef een reactie

