RSS Feed

Alle Vissen zwemmen in het water, falderaderiere

Geplaatst op

Rond m’n dertiende begon ik met vragen van hoe, wat, waar, waarheen en wie ben ik:>) Mijn moeder begreep het grote verschil niet tussen haar dominante zoon met leiderskwaliteiten en haar vrolijke vluchtige vlinderdochter. Ze kocht twee astrologieboekjes van de toen bekende astroloog Jacques Mieremet. Het ene boekje ging over de steenbok en het andere over de tweeling.

Daarin werd o.a. het teken tweelingen vergeleken met een aap. Ik hield een keer een voorstelling waarin ik voor aap speelde en sprong op en af de meubels. Ik ging maar door en mijn moeder zei ‘nu is het afgelopen’. En steenboks wil is wet.

Nog altijd vind ik het leuk te imiteren of om iemand na te doen. Imiteren hoort bij tweeling of Tweelingen zoals de Astrologie het schrijft. Waar mijn moeder bleef steken bij die twee boekjes ben ik verder gegaan. Wat me erg boeit is de gezichtsastrologie. Je kunt aan iemands trekken en manier van doen (of stem!) vrij snel een conclusie trekken. Let op dat dit geen oordeel wordt. Die duiding hoeft niet altijd goed te zijn. Vaak heeft iemand waarin je een leeuw vermoedt ‘veel van leeuw’ (veel planeten in Leeuw b.v. of ascendant Leeuw of de maan in Leeuw) maar blijkt het het moeilijk te duiden teken Weegschaal te zijn. Het is jammer dat Astrologie door cynici of andere blokkeerders vaak in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ook vaak door Christelijke mensen. Dat is jammer want het is een geweldige manier om vrij snel te weten wat voor vlees je in je kuip hebt:>) Je kunt er mee leren omgaan en er begrip voor krijgen. Samen met de kennis van de Bachbloemen-types of de Homephatische type-beschrijvingen kun je een enorm boeiende mensenkennis vergaren.Zielkennis hoort daar ook bij.

Maar goed. Het is tijd voor de Vissen.

In de Bijenkorf kocht ik jaaaaaren geleden dit boek van Derek en Julia Parker. Ze spreken daar al van het technische en verwarrende tijdperk dat er aankomt dat van het Aquariustijdperk. Aquarius houdt ook verbroedering in.

Vissen zie je erg vaak samen met Steenbok of Boogschutter. De vaak zo zachte of vage Vissen heeft iets pittigs nodig om zich te bewegen op het droge. Traditioneel horen ze bij Schorpioen en Kreeft. De drie watertekens.

Vissen van ongeveer 20 februari tot 21 maart

Onderstaande tekst hoort bij de tekening uit het boek van de Parkers.

Assepoester: prototype van de Vis. Het gevoelige, zachte en vriendelijke karakter van de Vissen komt in het zachte ovaal van hun gezicht tot uiting. Een fraai voorhoofd en wenkbrauwen die een boog vormen over grote ronde ogen. Hun welhaast tere uiterlijk wordt geaccentueerd door de kleine neus, volle wangen, puntige kin en slanke hals. De mond heeft volle lippen, die soms zinneiijk aandoen. Assepoester is een typische Vis. Zij had een uitzonderlilk leven dat opofferingen, uithoudingsvormen en geduld van haar vergde. Maar het kan haar moeilijk zijn gevallen zich thuis te voelen in het luxueuze leven van Koningin.

In het boek staat een uitgebreide beschrijving van de lekkerbekjes.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. ik heb weinig tot geen vissen in mijn omgeving.. ook nooit gehad! (en jij Annet, als medetweeling?)

    Beantwoorden
  2. Klopt wel een beetje, mijn accedant namelijk 😉 Ik kan idd goed met een steenbok maar laat mij teveel leiden, dat zal de maagd wel weer zijn hihi

    Beantwoorden
  3. Ik heb eens diep nagedacht, maar ik heb zelfs geen één Vis in mijn omgeving. Dat is jammer zo te lezen, want ik ben een Steenbok met Weegschaal als ascendant. Die leiderstrekjes kloppen en ‘mijn wil is wet ook’, maar gelukkig zorgt die Weegschaal ervoor dat ik nog enigszins te pruimen ben. 😀
    De balans is oké dus. Je hebt volkomen gelijk, dat wat meer inzicht in de astrologie en zaken als Bachtherapie……je mensenkennis vergroten.
    Heel interessant allemaal. Ik vind de vlot geschreven astroboeken van Linda Goodman (weliswaar soms erg popiejopie) altijd leuk om erbij te hebben. Oei, ik stop….veel te lange reactie. 😉

    Beantwoorden
  4. @Marlis: ik had een hele goeie Vissenvriendin in Hilversum en al heel lang een Visfriend hier in Drenthe. Mijn vader was ook een Vis (veel acteurs zijn Vissen) en mijn leerpunt staat bij mij in Vissen. Ik moet dus leren Vis te worden.

    Ha,ha.

    @Wieneke, die zijn goed van Linda Goodman. Maar die van Gary Goldschneider (links op m’n log) zijn the best I ever read. Een ware eye-opener vond ik.

    @Summer, mijn AC is Steenbok. Gary schrijft: deze mensen preken graag vanaf hun kansel. Die van de eerste juni dus.

    ‘Als de poes de passie preekt visboer pas op je vissen’

    Groetjes en liefs 😀

    Beantwoorden
  5. Mijn kleindochter is een visje..

    Fijn weekend, Marijke 😀

    Beantwoorden
  6. De assepoester-beschrijving is helemaal van toepassing op mijn vissendochter!!!
    Zelf ben ik Kreeft met Maagd ascendant, Maatje is Schorpioen en zoon Weegschaal.
    Dat laatste is voor auti-zoon een zegen.
    Het leert hem te wikken en wegen en te relativeren.

    Beantwoorden
  7. En jij hebt een Vissen-ascendant Marijke. Je vind er vaak dichters tussen:>)

    @ Indigo: Wat zullen ze zich thuis voelen! Maar dat was me al duidelijk:>)

    Beantwoorden
  8. Hoi Annet, ik lees (lurk) vaak je logjes vooral je logjes waarin je elke maand een ander astrologisch teken naar voren schuift uit het ‘grote astrologieboek’. 23 maart jongstleden ben ik 26 jaar geworden reikhalzend keek ik ook uit naar een logje gewijd aan het teken Ram maar helaas de dagen verstreken en nog steeds geen logje! 😉

    Ik ben zoooooooo beniiieuwd naar wat het grote astrologieboek te vertellen heeft over dit hoofdteken. Prisje is dus een ram met als ascendant maagd (*zucht vermoeiend i know). Zou je iets voor mij willen doen lieve Annet?

    😛 Een logje willen wijden aan het teken Ram? mijn ongeduld staat nl. in vuur en vlam 😉

    Hoop dat je het wil doen zoniet tsja helaas maar wil je wel alvast bedanken dat je de moeite neemt om dit te lezen.

    Dankjewel, lieve groetjes van Priscella 8)

    Beantwoorden

Geef een reactie

