RSS feed

Over kaarten baclave en bijen

Geplaatst op

Kaart: Marjan van Zeyl xa9

In de winkel van Asbran aan de Turfsingel in Groningen pikte ik net die kaarten eruit die van Marjan van Zeyl waren. Kijk eens wat vaker achterop het kaartje, zou ik zeggen. Welke technieken Marjan gebruikt weet ik niet. Nat-in-nat schilderen? Sluiertechniek? Met krijt? Ik weet het niet maar weet wel dat haar werk een enorme vertedering bij me opwekt.

Wat verder leuk was aan dat tripje naar ‘Grun’ was de ontdekking van een Turkse kruidenier. Brood gekocht, overheerlijk voor 0.75, Turkse yoghurt in Nederland gemaakt en last but not least: twee stukjes baclave ik dacht 0.40 eurocent per stuk. Zoet gebak met een knisperlaagje. Engeltjesgebak.

Zo ik ben bij. Ook bij de ‘Turk’ geweest!

Bij Appie Heijn kocht ik honing van het Euroshoppermerk.

Zou dat nou van Euroshop-bijen komen?

Hele simpele bijen, zelfs de gele streepjes ontbreken en hun angel doet het niet.

Maar nu terug naar de kunstenares Marjan van Zeyl.

Dit is haar website.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Voelen jullie je ook weleens een bij? Een bezige of één die zich warmt in de zon?

    Allebei? Allebij?:>)

    Beantwoorden
  2. Annet, ik ben het helemaal met je eens, deze vrouw heeft een manier van schilderen die je raakt, heel teder, prachtig.
    Wat betreft die baklava, dat is een van mijn favorite smikkeltjes. Bij de Griek neem ik dat dan ook altijd en als het Turkse vrouwtje bij ons op de markt het bij haar heeft, dan kan ik het echt niet laten liggen.
    Die euroshop bijen klinken heel zielig zo zonder streepjes. Ik denk dat ik maar geel met zwart gebreide truitjes voor ze ga maken……één recht….één averecht…

    liefs

    Beantwoorden
  3. ik dacht dat het baklava (niet e) heet, en wat is dat lekker he! Je kan het ook zelf maken! 😉

    (ik vind jouw kaarten serieus leuker dan bovenstaande)

    Beantwoorden
  4. Baklava; mmm, ik zit te watertanden.

    En euroshopperbijen zijn gwoon heel slimme bijen.
    Die vliegen geen metertje te veel!

    Beantwoorden
  5. Ja dacht ik Marlis. Och ja baclava, boertje van buut’n:>)

    Fijn dat je ook zo geniet Monique

    Geen fratsen precies Indi……ha,ha

    Beantwoorden

Geef een reactie

