RSS Feed

Het Februarigevoel

Geplaatst op

De laatste tijd voel ik me wat ‘glamp’. Glamp is een woord van een kind of kleinkind van Carmiggelt. De schrijver die we zo node missen. Hoewel Martin Bril ervoor in de plaats is gekomen maar met een andere insteek want ieder mens is uniek, nietwaar:>)

Het zal de maand februari zijn en de dagen die zo zonloos verlopen. Je zou bijna vergeten waarom je hier op aarde bent. Volgens Oprah zou je elke dag vijf dingen moeten opschrijven die je schoonheidsader raken.

Heb ik m’n portie alweer gehad.

Er kwam een dvd en cd met liedjes en beeld (!) van Kabouter Kandelaar van een enthousiaste man
De sneeuwroem bloeide onder het raam
M. kwam met twee zakken voederwortels voor de paarden en zelfgebakken kniepertjes
Tjara die haar hoofd op de schouder van M. legde
Gele boompiepers bij het voederhuisje

Wens, wens, dat ik mijn plaatjes zelf kan plaatsen in de log. Ondanks de uitleg van R. lukt het niet.

Tot slot een gedicht uit m’n bundel: Winterveulen

LEVENSLESSEN

Voordat je
geboren werd
was je ook al
dood
maar je wist
niets van je
naderend leven
Nu je leeft
weet je
ik ga sterven
eens, vandaag
of morgen

Sommigen zeggen
dat je altijd
opnieuw geboren
wordt

Kun je dan nooit
bestaan
zonder pijn
zonder zorgen?

Annet Lemaire xa9

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Dat vraag ik me ook wel eens af.
    Men zegt wel eens; het leven hoort bij de dood.

    Beantwoorden
  2. Mooi, en gelukkig heb ik nog genoeg Simon in de boekenkast staan, en Indigo heeft denk ik gelijk, het een gaat niet zonder het ander. Maar zeker weten ?…

    Beantwoorden
  3. Niets is zeker. Alleen dat er niets zeker is.

    Indi hoe kom je erop:>)

    Dag mevrouw de Wit-Akkerman, ik ga nu soep maken en kom eens bij u langs indien u aanklikbaar bent, falderadeliere, falderadierom

    Beantwoorden

Geef een reactie

