RSS Feed

Een lentepil

Geplaatst op

foto: in de tuin

Vandaag schijnt sinds een lange tijd de zon hier in de ruw- en rauwheid van het kale veen. De zon haalt de mensen uit hun huizen. Er wordt gewandeld langs de weg en hier op het erf wordt een berk getopt en een spar.

Waar het zitje is komt pas om elf uur de zon en dat is wat laat. Ik ben bereid met de berk mee te groeien en me aan te passen maar soms neem je ineens zo’n rationeel besluit. Er komt ook weer een moestuin en de moes wil zonnelicht.

Gisteren zag ik bij de geitenwei ineens de hazelaar in een beginnende bloei. Ik moest denken aan dat boekje van Cecily Mary Barker ‘Flower fairies’. Ze heeft trouwens veel meer boekjes getekend en geschreven. Ik kon het niet vinden maar later vond ik het toch in een stoffige doos die Has indertijd op zolder had gezet in één van zijn opwellingen die vaak leiden tot onbewust handelen………

Ik sloeg het open op de bladzij van de Hazel-Catkin Fairy. Hoe zit dat toch met het toeval?:>)

Ik was altijd gefascineerd door de treffende gelijkenis die de elf vertoont bij de trekken van de bloem of boom. Geschilderd in een tijd waarin je niet werd afgeleid door een radio, tv of computer.

Zouden de bloemgeesten er nog zijn in deze wilde tijd? Wat mij betreft wel. Ze zouden zich hier zeker thuis voelen. In ieder geval is het leuk om erin te geloven. Er is zoveel meer. Maar soms zie je ze alleen in een elfen- of magische bui. Niet gedrogeerd of gevuld met zweefwater maar gewoon door je open te stellen. Voetjes op de aarde en laat die beelden maar komen.

Of je een lentepilletje hebt ingenomen!

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Het weer is dus eindelijk niet meer stil bij jou?
    De lucht lijkt nu zwanger van lente-belofte, alsof de zon voorzichtig de winterwaas wegveegt.

    De bloemgeesten zijn er nog steeds.
    Er worden nu ook nieuwe edities uitgegeven.
    Dochter is daar een groot liefhebster van.
    Ze leert ze uit haar hoofd, zodat ze ze zal herkennen, zodra ze er een ziet (wat een geZet)

    liefs van Indi

    Beantwoorden
  2. Happy valentine XxX-jes 😉

    Beantwoorden
  3. Dit was weer een ouderwetse – en onvervalste Annette tekst. Je bent er weer!
    Gisteren was het inderdaad een prachtige dag met heel veel zon in de tuin. Ik was daar ook te vinden. Later begreep ik van de weermeneer dat het alleen bij ons in het (wijze?) oosten zo mooi is geweest.
    Liefs, Marijke

    🙂

    Beantwoorden
  4. Ja wat grappig al die zetjes:>) Ze zitten ook mijn (an)netvlies, kon er heel lang naar turen….

    Hoorde ik ook. Mag het eens. Wolken drijven over wolken, daar boven dat eeuwige blauw….citaat uit eigen gedicht

    Tijntje voor Palleke:>)

    Beantwoorden
  5. Heerlijk om te lezen én te zien. De hazelaar die wakker wordt, de Flower Fairy. Ik ben ook erg fan van mevrouw Barker en koester het boek én enkele van de figuurtjes die daar naar aanleiding van zijn gemaakt. Toch prefereer ik het echte contact met natuurwezens boven alles. Ongeacht wel seizoen het is.

    Toch beviel de lentepil uitstekend. Het ruikt ook weer meer naar lente op dit moment.

    Liefs
    Hydrangea

    Beantwoorden
  6. Hoi Hy, kan je op dit moment niet bereiken. Zpitzuur denk ik.

    Tot later op een rustige zijweg!

    Beantwoorden
  7. mag ik van u één voordeelverpakking lentepillen. En doe maar een flesje voorjaarstinctuur ook. Inpakken hoeft niet.

    Beantwoorden
  8. Je ruikt de lente en voelt de bloemgeesten,die wachten op meer zon,zodat ze ons allemaal de lentekriebels kunnen geven. Annet wat kan je het toch beeldend verwoorden, geweldig.

    Beantwoorden
  9. Je ruikt de lente en voelt de bloemgeesten,die wachten op meer zon,zodat ze ons allemaal de lentekriebels kunnen geven. Annet wat kan je het toch beeldend verwoorden, geweldig.

    Beantwoorden
  10. Prachtig zijn ze, die flowerfairies 😀 ik voel de lente ook aankomen, heerlijk 😀

    Fijne avond nog 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

