RSS Feed

Een goed jaar voor de vinken

Geplaatst op

Aanvinken:

Het is hier een vruchtbaar jaar voor de vinken geweest. Overal zie ik deze mooie gekleurde zangvogels. Op een tak, op de grond, op een touw. Het vinkentouw. Mensen aten ze vroeger. Het gebeurt nog steeds in de ons omringende landen. Ik hou het maar bij de slavink.

Mensen eten alles. Een vink is veel beschaafder en houdt het bij een zaadje en een insektje.

In het blad van Stichting het Drents Landschap zag ik een foto van een nestkast waarin een hoopje koolmezen en een hoopje pimpelmezen. Alle gele bekkies wijd opengespert. Ze deelden het kastje! Dit schijnt vaker voor te komen maar had het nog nooit gezien. Helaas kan ik de foto niet zo gauw terugvinden.

Het wordt hoog tijd voor de grote schoonmaak! Wat een mens vergaard aan spullen in de loop der jaren daar word je niet goed van. En ik doe alles in dozen of plastick kratten. Veel te mooi of te spannend om weg te gooien. Maar dan wordt het echt een vuilnisbelt en moet je aan de slag.

Een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd.

Heerlijk zo’n vink heeft daar helemaal geen last van.

De kleintjes hebben ook geen pampers nodig.

Alles is keurig verpakt in een vliesje en moeder of vader kan het zo ergens weggooien. Ergens in de tuin. Waar het weer mest vormt voor de planten.

De circel is rond.

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Je huiselijke zolder en je eigen geestelijke zoldertje zijn nauw aan elkaar verwant!
    Dat heb ik deze week ook weer ondervonden!

    Beantwoorden
  2. Boeiend weblog Voelsprieten! Ik kom je zeker vaker bezoeken, en ja grote schoonmaak, het kriebelt bij mij al een tijdje…

    Beantwoorden
  3. Maar hoe vinden jullie nu het gezang van de vink? En de log?

    Beantwoorden
  4. Ik wou dat mijn vinkje het ook in een vliesje gaf, zodat ik het meteen weg kon gooien. (ben poepmoe 😉

    Erg mooie vink! Ik zie ze hier niet… wel koolmezen

    Beantwoorden
  5. Het geluid klinkt zomers. Ik zie ze af en toe eten van de zaadbollen in mijn tuin. Maar ik hoor ze niet. Als vinken pikken zingen ze niet..

    Bij mijn zonzijde weblog was zomaar een reactie verdwenen, heb jij dat ook wel eens gehad? En het was er nog wel een van mijn lieve zus, waarover ik had geschreven.

    Ik heb ook zin om op te ruimen, maar weet nog niet hoe ik dat aan moet pakken. Er moeten kasten komen om spullen die beslist niet weg mogen, maar toch niet worden gebruikt in op te bergen!

    😀 van Marijke

    Beantwoorden
  6. De Kale Doperwt

    Een log naar mijn hart, dat zal je niet verbazen denk ik ? Een vink inderdaad. Ook hier zie je die niet veel. Houdt van loofbossen met grote open plekken. Mooi hoor.

    Beantwoorden
  7. Tijd voor een lentepil Marlis? Ik heb het ook. Het bestaat dus echt: voorjaarsmoeheid!

    Ja Marijke, hier verdwenen zelfs links, ik ben ook op zoek naar opbergplekken

    Juist veel vinken hier Dop:>) Vandaar dit log:>)

    Beantwoorden
  8. zou het ook een goed jaar worden voor
    de SLA-vinken?
    ben benieuwd? iet 😀

    Beantwoorden
  9. Wat een prachtige vogel is het toch, ik zie ze eigenlijk alleen maar op een foto, bij ons zie je veel kraaien en eksters.
    Fijne woensdag alvast 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

