RSS Feed

*Waarom venijnig als het liefdevol kan?*

Geplaatst op

foto*Waarom venijnig als het liefdevol kan?* Illustratoren hebben het al zo moeilijk. Heel veel mensen hebben het moeilijk ‘diez dees’. Maar goed dan staat er ook nog zo’n venijnig zinnetje in de(volks) krant in de veel te kleine rubriek JEUGDBOEKEN . Het gaat over het boek ‘Dag, papa’ van Nicoline van Heijningen met illustraties van Annet Schaap. Het omslag is prachtig wordt er gezegd en nog wat dingetjes in het boek maar (dan komt het maar) dan dit; ‘Het geheel wel weer typisch de ongevaarlijke schaap. Haar wat burgelijke jongetjes en meisjes zijn altijd hetzelfde’. Wat heeft dat nu voor zin om dit in de krant te zetten? Waarom zo liefdeloos ipv opbeurend. Of maak er iets van waardoor de tekenares deze zin niet als een ijsklomp in haar hoofd moet meedragen. Het is dat waardoor ik eigenlijk nooit ergens solliciteer. Daar sta je dan in je nakie. Vastgenageld door een recencent die zijn dag niet had of die jou persoonlijk kent en je een hak zet. Recenceren is een vak waarbij je eerst het woord ‘ ik heb lief’ zou moeten plaatsen en dan je zinnen op moet schrijven. De kracht van het woord wordt onderschat! Leermoment: okay, ik kan zelf ook een brandnetel zijn

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. Deze kaart heet ‘Kat in de wolken’.
    Heb ik iets uitgeschakeld?

    Beantwoorden
  2. Ja, je hebt iets uitgeschakeld: bewuste keuze.
    In de wedrenmaatschappij gaat of de een of de ander wel onderuit: gisteren Boris én een boze Imam waarvan ik de naam niet ken.
    Hé de zon breekt door: ik ga naar buiten. Groet!

    Beantwoorden
  3. O, ja imam. Lekker die zon. Hier immer grijs.
    Groet!

    Beantwoorden
  4. Recencenten zijn niets meer en niets minder dan mensen met een uitgesproken smaak, die graag hun mening ventileren.
    Onderuithalen zegt meer over de recencent dan over het onderwerp.
    Ozo!!
    Leermoment; van onderuit halen word ik pissig!

    Beantwoorden
  5. en dit heb ik aanbevolen voor de voorpagina. O zo!
    Liefs en groetjes

    Beantwoorden
  6. ha die Annet,
    ik ontdek je nu ineens pas.
    wat een fijn weblog is dit!

    Beantwoorden
  7. Ha Joosje en Indigo.
    Allen gegroet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

