RSS feed

Zaaikalender

Geplaatst op

Omdat het Volkskrantblog niet bereikbaar was zet ik dit op uh, euh, gewoon op Voelsprieten. Helaas kan ik hier geen plaatjes inschuiven.

Mijn moestuintje heb ik een paar jaar ingezaaid volgens de maanstanden uit het boekje van Maria Thun. Je hebt worteldagen, bloeidagen, zaaddagen……

Gaat het je om de wortel, de bloem of goed zaad dan staat Maria Thun u met haar kennis paraat. Sjamanisme dus. Of gewoon: dichtbij de natuur en je innerlijke natuur leven.

Hieronder een uitspraak in de vorm van een dagelijks Gelukskoekje in een Onkruidmail.

‘Twintig procent vindt het nog altijd belachelijk wat wij doen.
Zevenenzeventig procent zegt: inderdaad, wat we tot nu toe hebben gedaan
zal ons tenslotte catastrofaal worden, maar ja, wat wilt u? Maar ja, wat moet
ik? De resterende drie procent werkt nu volgens biologisch-dynamische
methoden. In uw land, Holland, 164 bedrijven.’

**Maria Thun, samenstelster Zaaikalender, (uit Onkruid nummer 36)**

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

»

  1. hoi Annet, hoezo kan jij geen plaatjes inschuiven?

    groetjes!

    Beantwoorden
  2. @ Marlis: ik verbaas me steeds over de snelheid waarmee je fietst over de digiweg. Of gaat er een lampje flitsen op de computer?:>)

    Beantwoorden
  3. Met het schaamrood op de geprononceerde kaken moet ik bekennen de naam Maria Thun wel te kennen, maar de zaaikalender niet.
    Daar is nu verandering in gekomen!

    Beantwoorden
  4. Vriendschap plus,

    Je hebt vrienden.
    En je hebt vriénden.
    Sommigen.
    Hebben nét.
    Dat beetje meer.
    Jij bent een vriend plús.
    Er is geen woord voor.
    Het voelt gewoon.
    Alsof ik er bij hoor.

    Deze is voor mijn web-log vrienden…….
    Lieve groetjes Palmira

    Beantwoorden
  5. hoi Annet, nee ik heb geen lampjes of nieuwsklikkers of rssrs hoor (ik heb wel zoiets als rss maar heb het eens geprobeerd en volgens mij werkt het niet) Dus ik kom gewoon stomtoevallig langs, precies als jij net iets hebt geplaatst zeker… maar waarom kan je nou geen plaatjes? Het is echt makkelijk hoor! Ik wil het je wel even uitleggen, als dat het probleem is.

    greotjes!

    Beantwoorden
  6. Palmira en Indigo: ik kan jullie nu niet bereiken…….krijg steeds een foutmelding en de site van Pal krijg ik in z’n geheel niet te zien, prrrrrrt, vanavond even proberen!

    Merci Marlis!

    Griotjes!

    Beantwoorden
  7. Ik ga eens kijken wat ik van haar kan vinden!

    Beantwoorden
  8. Kruidje: door hun vluchtende aard kunnen ze er een tweede leven op na houden. Je komt er niet achter……tenzij…………alleen door er over te praten kan ik er iets mee want ik begrijp er niets van dat een mens in zijn nadeel kan leven……….Sterkte met haar. Hoewel ik een schat van een vrouw heb gekend vroeger, zo op het eerste gezicht……..

    Beantwoorden

Geef een reactie

