* * * Gekke Bijenziekte * * *

Geplaatst op



Mijn moeder is uitgevlogen. Ze keert niet meer terug naar haar woning, haar korf. Ook duizenden, tienduizenden, miljoenen bijen vliegen uit om nooit meer terug te keren naar hun korf. Geen revalidatie voor hen.

De bijen, onze tuinvrienden zijn ziek, doodziek.
Hun afweersysteem is dusdanig aangetast dat ze worden          
gegrepen door allerlei ziektes.

Oorzaak: de mens. De mens en zijn genetische manipulatie.
De mens, ver weg gedreven van de natuur en zijn eigen natuur.

Einstein verwoordde in een apocalyptische en nu vaak aangehaalde uitspraak ‘Als de bij van de aarde zou verdwijnen, zou de mens nog vier jaar te leven hebben. Geen bijen meer, dan ook geen bestuiving, geen planten, geen dieren en geen mens meer’.

Als klokkenluider zeg ik ‘leuker kan ik het niet maken’.

bron: ODE

andere oorzaken: pesticides, mobiel verkeer, hoogspanningsdraden

Het enige wat je nog kunt doen: zaai zoveel mogelijk bijenvoer, zaai bloemen, plant bomen. Wég met de tegeltuin!

Lieve noodzakelijke bijen, blijf altijd BIJ ons!

kunst: Suzan Szopor

Over Annette

Bezield stofje in de kosmos/dichterlijk fotograferend tekenares Leef bewust en vanuit m'n hart......

Eén reactie Volgende »

  1. Hier nog een bijen (en Hommel) fan. Ik hoorde ook al eens van die problemen, zou het echt liggen aan een voedsel tekort ? Hoe dan ook, bloemen zijn sowieso een verrijking van de omgeving…

    Beantwoorden
  2. Rami, denk dat ze dat zeggen om wat troost te bieden in een vrij uitzichtloze situatie…….ben erg benieuwd naar deze zomer……….

    Beantwoorden
  3. Nog 4 jaar te leven dus!
    haal ik nog net mijn AOW!
    Maar erg is het wel!
    gr eva

    Beantwoorden
  4. Je AOW, je klinkt zo jong Eva
    maar dat ben je natuurlijk ook
    eeuwig jong van geest!

    Beantwoorden
  5. Janneke Schlack Mies

    Deze zal me altijd "bij" blijven.
    Dan Winter pluiste deze ook verder en verder en verder uit. (in Honey of the Queens,
    http://www.goldenmean.info/honey/honey.html )
    Jammer genoeg wordt hij door het doorneepubliek voor charlatan versleten. Al kan ik hem niet altijd volgen — weet ik dat hij er niet ver naast zit.
    Gelukkig liep ik vanmorgen langs een struik die letterlijk zoemde -gezonde bijen, geen zieke. Ze zijn er dus nog, maar dat is wel in Australie, waar meer ruimte is voor alles wat leeft, zoemt en zweeft.

    Beantwoorden
  6. Ingrid van den Bergh

    Mooikleurige afbeelding voor een triest onderwerp.
    Heb zo-even de petitie getekend, die ik tegenkwam op het blog van Pierra. Zo kwam ik ook hier terecht.
    Laten we ook maar eens beginnen met minder vlees consumeren, dan komt er grond vrij voor het verbouwen van ‘gezonde’ gewassen.Blij dat ik bij.

    Beantwoorden

Plaats een reactie